Öğrencilerimizi akademik alanda tam donanımlı yetiştirmek için disiplinlerarası eğitim uygulaması yapıyoruz. Bu uygulamayla öğrencilerimizin bütüncül, etkin ve kalıcı öğrenmesini sağladığımız gibi meraklı olmalarını, hayal güçlerini ve yaratıcılık becerilerini kullanabilmelerini; analitik düşünme, yaratıcılık, iş birlikçi çalışma yapabilme becerilerini geliştiriyoruz.Öğretim amacımız geleceğe tam donanımlı bir nesil yetiştirmektir.
1.SINIFLARIMIZDA OKUMA-YAZMA
Okulumuzda kullandığımız İLK OKUMA-YAZMA SETİ öğrenci temelli algı sistemini geliştirerek okuma yazma öğrenimine farklı bir boyut kazandırmıştır. Çocukların NÖROGELİŞİMSEL özellikleri göz önüne alınmış ve öğrenmede farklı bir boyut getirmiştir.
Öğrencinin okul öncesi kazanımları göz önüne alınarak farklı duyu sistemlerinin çalıştırılarak öğrenmenin ‘’KOLAY VE KALICI’’ olması amaçlanmıştır.
Birçok öğrencinin okuma yazmanı öğrense bile ‘’ANLAYARAK ve HIZLI’’ okuyamadığı bilinen gerçeği üzerine bu durumu telafi etmesi planlanmıştır.
Her bir öğrencinin kendi kendine de çalışabileceği yüzlerce farklı egzersiz ve öğrenme platformu oluşturarak öğrenme sistemi ‘’KEYİFLİ ve İSTEKLİ’’ hale getirilmiştir.
Klasik bir öğrenme sisteminden farklı olarak çocuklarımızı ‘’BIKTIRMADAN ÖĞRETEN’’ bir sistem olarak kolaylıkla her seviyedeki çocuk için uygulanabilecektir.
Okuma yazma eğitimini doya doya ve eksiksiz bir şekilde yapabilecekleri bu eğitim programı ‘’ÖZGÜN, FARKLI ve YENİ’’ bir sistem olarak öğrencilere çok keyifli materyaller sunmaktadır.
Bu sistem çocukların ‘’ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE’’ uygun olarak hazırlanmıştır.
AKADEMİK DERSLERİMİZ
Hayat Bilgisi: Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, ilkokul çağındaki öğrencilere birey, toplum ve doğa ekseninde temel bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedefler. Ders kapsamında öğrencilerimizin karar verme, kişisel bakım, kuralları tanıma ve kurallara uyma, kendini tanıma, doğayı sevme, kaynakları bilinçli kullanma, sorun çözme gibi temel yaşam becerileri ile istenen kişisel niteliklere sahip bireyler olarak yetişmeleri; öğrendikleri bilgileri beceriye dönüştürmeleri hedeflenir.
Matematik:Matematik; aklın, mantığın, akıl yürütmenin, eleştirel düşünmenin, araştırma ve değerlendirme yapmanın, karar vermenin ve çözüm üretmenin yol göstericisidir. Öğrencilerimizin matematiksel kavramları tanıyan ve uygulayabilen, akıl yürütme, tahmin etme, karşılaştırma, araştırma ve problem çözme becerileri gelişmiş, matematiği kendi içinde, başka disiplinlerle ve günlük yaşamla ilişkilendirebilen, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmiş bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir
Türkçe: Türkçe dersi öğretiminde, öğrencilerin hayat boyunca kullanabilecekleri dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma ile ilgili dil becerilerini ve zihinsel becerileri kazanmaları amaçlanır. Türkçe dersleri, bu becerileri kullanarak kendilerini bireysel ve sosyal yönden geliştirmeleri, etkili iletişim kurmaları, istek duyarak okuma ve yazma alışkanlığı edinmelerini sağlayacak etkinliklerle yapılandırılmıştır.
Fen Bilgisi: Doğada olup bitenleri anlamak ve doğayı insan amaçlarına uygun biçimde kullanma bilincini kazandırmak amacıyla fen bilimleri temel süreçleri verilir. Bütün öğrencilerimizin doğayı tanımasını ve evreni bilimsel ilkelerle kavrayan bireyler olarak yetişmesini sağlar.
Sosyal Bilgiler: Toplumsal yaşamı kavratma ve insan etkinliklerini anlatmak amacıyla sosyal bilimler temel süreçleri öğretilir. Sosyal Bilgiler programıyla, öğrencilerimizin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenmektedir. Sosyal bilgiler dersinin amacı öğrencilere; Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, laik, demokratik insan haklarına saygılı bir birey bilincinin yanı sıra çağdaş değerlerin korunması konusunda da duyarlı ve etkin bireyler olarak yetişmeleri için temel bilgiler verilmektedir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okulumuzda, ölçme ve değerlendirme çalışmaları çocukları sınav kaygısına sürüklemeden, onların küçük yaşlardan itibaren ‘‘öğrenmeyi öğrenme’’ becerilerini geliştirerek; araştırıcı, sorun çözücü ve yaratıcı niteliklerini artırmayı hedefler.
Doğru ve etkin yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemi; eğitimde kaliteyi artıracak, okul ve öğretmenler için karar vermeyi kolaylaştıracak, öğrenciyi öğrenme konusunda motive edecek, aileleri bilgilendirecek bir süreçler bütünüdür.
K12 PORTAL
Öğrencilerimizin okul içindeki yaşantılarını en güncel, en hızlı şekilde velilerimize ulaştırabilmek, velilerimizle sürekli iletişim içerisinde olmak bizler için büyük önem taşımaktadır. Öğrenci ve velilerimiz için özel olarak hazırlanmış bir portalımız bulunmaktadır. Bu portala, interneti olan herhangi bir bilgisayardan, tabletlerden veya cep telefonlarından ulaşılabilir. Öğrencilerimiz ile ilgili ödevler, etütler, mesajlar, sınavlar, ders notları gibi birçok konuda bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu konular, ayrıca cep telefonlarınıza bildirim olarak da gönderilmektedir.
ÖZEL UZMANLAR İLKOKULU REHBERLİK BİRİMİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinin Amacı Nedir?
Öğrencilerin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.
Okulumuzda bulunan rehberlik servisi; öğrencilerin eğitsel, mesleki ve psikolojik gelişimlerini takip eder, bu süre içinde velilerimizle işbirliği yaparak gerekli yönlendirmeleri yapar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir?
-Psikolojik danışma ve rehberlik bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez.
-Rehberlik yardımı sadece “sorunlu” öğrencilere verilen bir yardım değildir.
-Psikolojik danışma ve rehberlik her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinde Yürütülen Çalışmalar Nelerdir?
"Kendini Gerçekleştirme" ilkesini benimseyen Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi, öğrencilerin de bu ilkeden hareket etmeleri, ilgi ve yeteneklerini geliştirerek iç görü kazanmaları ve farkındalıklarını artırmaları için çok yönlü bireysel ve grup rehberlik çalışmalarını temel almaktadır. Bu düşünceden hareketle yapılan çalışmalar:
-Öğrencilerin kendilerini sağlıklı ifade edebilmeleri ve diğer insanları anlayabilmeleri için doğru iletişim becerileri kazanabilmelerine yardımcı olmak,
-Kendisiyle barışık bir birey olması, sorumluluk bilinci ve karar verme becerilerinin güçlendirilmesi için öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine yardımcı olmak,
-Öğrencilerin yaş ve psikososyal gelişim özelliklerini dikkate alarak öğrencilere danışmanlık yapmak,
-Öğrencilerin gelişimsel, eğitimsel ihtiyaçlarını belirlemek üzere, güvenilir, bilimsel test ve envanterler uygulamak.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinde Görüşülen Konular Nelerdir?
- Arkadaş ilişkileri,
- Ders başarısı,
- Aile ile olan ilişkiler,
- Kendini tanıma,
- Kendini rahat ifade edebilme,
- Sınav kaygısı,
- Okul korkusu,
- Stres,
- Öfke Kontrolü,
- Ders çalışma yöntemleri,
- Karar verme becerileri,
- Diğer psikolojik, eğitsel veya mesleki konularda psikolojik danışma ve rehberlik servisi görüşmeler yapar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinin İlkeleri Nelerdir?
-Rehberlik servisinde yaptığınız tüm görüşmelerde gizlilik esastır.
-Rehberlik servisi size ve diğer tüm velilere saygı duyar, koşulsuz ve şartsız kabul eder.
-Rehberlik servisinde yapılacak tüm görüşmelerde sizin ve çocuğunuzun gönüllülüğü esastır.
Mutlu Çocuk Anaokulu |
Ana Sınıfı / Hazırlık Grubu |
Ortaokul |
Fen ve Anadolu Lisesi |
UZMANLAR KURS |
Akademik Başarılarımız |
Sportif ve Kültürel Başarılarımız |
Uzmanlar Eğitim Kurumları Adres ve Telefon Numaraları |
Uzmanlar Eğitim Kurumları Tarihçesi |
Uzmanlar Koleji İş İlanları ve İnsan Kaynakları |
Uzmanlar Eğitim Kurumları Eğitim Kadrosu |
Gizlilik Politikası |
UZMANLAR Eğitim Kurumları uzmanlarkoleji.k12.tr |
Servis Hizmetleri |
Uzmanlar Koleji Fotoğraf Galerisi |
Yardım ve Destek Servisi |
Uzmanlar Eğitim Kurumları Haber Servisi |