Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Amacımız

Rehberlik Servisimizin öncelikli amacı, ‘’önleyici, gelişimsel ve mesleki rehberlik’’ yaklaşımı ile tüm öğrencilerimizin gelişim gereksinimleri doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinden yararlanabilmelerini sağlamaktır. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi, öğrencilerin, psiko-sosyal ve bilişsel gelişim düzeylerini destekleyerek çocuğun/ergenin kendini tanımasını, farkındalık düzeyini arttırmasını, çevresiyle güvenli ve olumlu ilişkiler kurabilmesini, yetenek-ilgi alanlarını keşfetmesini ve böylece kişiliğine uygun mesleğe yönelmesini sağlayıcı ve akademik başarı gelişimini destekleyici çalışmalar yapar.

 

Çalışmalarda temel ilkeler; bireysel farklılıklara saygı, öğrenci, veli, öğretmen ve yönetici iş birliği, gizlilik ve bilimselliktir.

 

Öğrencilere Yönelik Çalışmalar

  • Bireysel Rehberlik / Grup Rehberliği
  • Eğitsel Rehberlik
  • Mesleki Rehberlik
  • Sınıf Rehberliği

 

Velilere Yönelik Çalışmalar

  • Veli Görüşmeleri (Bireysel-Grupla)
  • Anne-Baba Okulu Seminerleri (Veli Eğitim Seminerleri)

 

 

ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması.

Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması

Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.

Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.

Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.

BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.

Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.

Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek. Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.

İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması. İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.

Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan “önleyici” tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,

Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak

Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.

Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek. Üniversitelere ve liselere tanıtım gezileri düzenlemek.

 

Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda sınav kaygısı,başarıyı etkileyen nedenler,dikkat testleri,mesleki ilgi ve yetenekleri ölçme testi, ders durumunu değerlendirmeyle ilgili envanter uygulamaları yapılmaktadır